Zondag 26 April was het zover, de eerste wedstrijden van het seizoen. Eindelijk was het zover om de nieuwe motor in actie te zien op Assen met de nieuwe kuipdelen! Deze waren al gespoten maar helaas was de nieuwe striping nog niet klaar, daarom heb ik deze eerste wedstrijden met een kale motor gereden.
De dag begon erg koud en mistig. Vooral omdat de baan nogal dampig was besloot ik de eerste vrije training niet mee te rijden aangezien ik deze sessie niet echt had kunnen gebruiken om in mijn ritme te komen. Gelukkig begon de zon kort na mijn eerste sessie goed te schijnen en ging de temperatuur al gouw omhoog. Tegen de eerste kwalificatie was het een heerlijke 18 graden en de baan was mooi opgedroogd.
Omdat dit mijn eerste sessie was moest ik erg inkomen, ik had hierdoor een wat haasterig gevoel en probeerde snel een vrij stuk baan op te zoeken. Echter kwam ik hierdoor in een vervelende situatie waarbij ik iemand probeerde in te halen die vervolgens een onverwachte lijn nam waardoor ik in aanraking kwam. We reden elkaar onderuit en mijn kwalificatie eindigde na 4 rondes. Eenmaal terug in de pitbox was dit tot mijn verbazing goed genoeg voor P1 op de grid van de eerste wedstrijd, mijn aller eerste! De crash resulteerde gelukkig alleen maar in kuipschade, dit hadden we terplekken snel gefixed. Alleen was mijn pak ook beschadigd door de val en zat er een gat in het zit vlak. Hierdoor mag ik niet meer met het pak rijden. Gelukkig kon ik een reserve pak lenen van een andere rijder die bij mij in de pitbox stond.
Race 1,
Ik had een slechte start en viel gelijk uit de top 5. Ik moest daarom in de eerste ronde erg mijn best doen om mezelf te herpakken en om snel aan te sluiten aan de kop groep. Gelukkig lukte dit mij en kon ik al snel deelnemen aan de strijd voor het podium. Het gevecht ging lang door en niemand reed langer dan 1 ronde op dezelfde plek. Ik maakte uiteindelijk een inhaalactie voor P1, waarna de rijder op P2 onderuit ging bij het uitkomen van de bocht (vanwege uitkomen op curbstones onder hellingshoek). Hierdoor ontstond er een gat die ik wist te behouden waardoor ik op P1 over de finish kwam, mijn eerste overwinning met een nieuw Pr van 1:47:687
Race 2,
Ik had een betere start dan in race 1 maar raakte in bocht 1 van de baan. Hierdoor verloor ik een aantal posities maar deze wist ik in de loop van de eerste ronde allemaal weer terug te pakken. Vervolgens belangde ik in een strijd voor P1 samen met 4 andere rijders net als in race 1. Deze keer bleef de groep een stuk meer bij elkaar omdat er geen uitvallers waren. Ik had echter wel moeite met inhaal acties maken. De wind stond deze race zeer ongunstig waardoor ik in een aantal bochten van mijn race lijn werd afgeduwd en harder moest remmen om de bochten te halen. Dit koste mij een paar rondes om hieraan te wennen maar uiteindelijk wist ik in de laatste rondes naar voren te klimmen. In de laatste ronde stond ik op P2 met een redelijk gat naar P1. Ik had niet genoeg tijd om dit gat in te lopen in de laatste ronde, echter maakte de rijder op P1 een rem fout waardoor hij de apex miste, ik wist hem hierdoor te passeren en eindigde de race op P1 met -0.157 op de rijder achter mij, een dubbele overwinning!
Een geweldig begin van het seizoen, ik ben super blij met wat ik behaald heb en ben benieuwd of ik deze vorm kan vasthouden. 26 Mei is mijn volgende wedstrijd, deze vind ook plaats in Assen.







