Begonnen met karten
Toen ik jong was keek ik altijd veel naar autoracen en motorracen op TV. Alles wat snel ging vond ik leuk. Op mijn negende verjaardag kreeg ik van mijn ouders 3 gratis kart lessen bij Kartbaan Leeuwarden. Na die 3 lessen vond ik het zo leuk dat ik elke Zondagochtend ging karten. Ik werd steeds beter en volgde steeds meer lessen en na 16 lessen kreeg ik zelfs een kart diploma. Samen met mijn vader heb ik toen een eigen kart gekocht en daar trainde ik iedere Maandagavond mee bij kartbaan Leeuwarden. Ook ging ik wel eens naar trainingen in Lelystad. Ik ben daar ook met mijn neef Nick geweest (zie foto). Ik heb daar ook wedstrijden gereden en heb daar ook een keer een medaille gewonnen voor de 7de plek. Ik ben ook naar Spa Francochamps (BE) geweest voor een internationale wedstrijd en daar heb ik een beker gewonnen voor de 9de plek.

Nieuwe passie bij Race-Kids
Na 2 jaar karten vond ik het niet meer leuk worden omdat ik er maar weinig wedstrijden gereden werden. Mijn vader is toen gaan kijken naar iets anders, hij kwam toen met de Race-Kids. De Race-Kids is een kleine motor verreniging dat zich focusst op kinderen kennis laten maken met het motorrijden. Ik had dit toen 1 keer geprobeerd en ik vond het veel leuker dan het karten dus stopte ik met karten en begon ik met motorracen. Bij de Race-Kids reis je door heel Nederland en race je op verschillende circuits. In Assen heb ik een opstaples gedaan en in Lelystad heb ik mijn eerste wedstrijd gedaan en meegereden met de snellere rijders. Vanaf dat moment ben ik lid geworden van de Race-Kids. Alle trainers, jongens en meisjes zijn erg aardig bij de Race-Kids en het is altijd gezellig. Ik heb ook al een paar vrienden gemaakt zoals Rens, hij is mijn beste race-buddy.

In de winter
Ik heb nu 5 jaar met de Race-Kids gereden en ik vond het super hoe zij mij het racen hebben geleerd. Normaal gesproken was het altijd zo dat als het seizoen voorbij is dat de races dan ook stoppen maar met de Race-Kids heb je ook nog een winter seizoen. Dan blijf je in de winter doorrijden en dat doe je dan op kartbanen. Dit zijn allemaal binnenbanen en je rijdt dan met pocketbike. Dit kan bijv. in Meppen (DE), Poeldijk, Swalmen en in Nijmegen. Deze banen vindt ik erg leuk maar ook wel uitdagend omdat de banen erg smal zijn, veel scherpe bochten en weinig lange rechte stukken hebben. Met iedere les leerde ik weer nieuwe dingen en daardoor werd ik steeds beter. Ik heb het afgelopen winter seizoen niet meegereden met de Race-Kids vanwege problemen met mijn pocketbike. Doordat hij steeds problemen had en ik er niet op reed hadden we ervoor gekozen om hem te verkopen.

Nederlands Kampioenschap KNMV
In 2018 heb ik met mijn eigen 4 takt pocketbike meegereden in het Nederlands Kampioenschap Junior B. Ik ben toen 7de geworden in het algemeen klassement maar 1ste van alle 4-takt rijders. Het jaar daarop in 2019 heb ik meegedaan aan het Nederlands Kampioenschap open 125cc. Dit was voor mij de eerste keer op een grote motor, hier ben ik 5de geworden. In 2020 heb ik mijn 2de jaar in de 125cc klasse gereden en toen ben ik 3de geindigt, wat tot nu toe mij hoogst gehaalde resultaat ooit is in de 125cc. Van 2021 tot 2022 heb ik in de Yamaha Kickstart R125 Cup gereden. In deze cup rijdt iedereen met identieke motoren om alles zo eerlijk mogelijk te maken. Hierdoor reed de hele groep ook een stuk dichterbij elkaar en kon er elke race weer eens wat anders gebeuren wat het een stuk spannender maakt. Ook waren er prijzen die je kon winnen zoals geld en korting op banden. Deze werden na iedere race uitgereken naar de top 3 en daarnaast 1 vrijwillig uitgekozen persoon. In deze cup heb je ook extra prijzen die je kunt winnen als rookie, dit is al je voor het eerst op een 125cc motor rijdt en dan deelneemt aan deze cup. In mijn eerste jaar van de cup ben ik overall 4de geworden en in mijn 2de jaar 6de. Al met al heb ik hier wel de meeste lol uitgehaald vooral omdat de groep ontzettend gezellig was!

Het grote circuit
Vanaf 2023 heb ik de overstap gemaakt naar het grote circuit omdat de kleine kartbanen te klein voor mij werden. Ik werd dat jaar ookal weer 18 en ik was een kop groter dan de rest om mij heen dus de overstap was wel nodig. Ik ben afgelopen 2 jaar begonnen met mijn 2003 Yamaha R6 maar heb voor het seizoen 2025 een nieuwere R6 uit 2009 gekocht, een met meer power en betere upgrades zoals andere vering, uitlaat, etc. 2023 was een soort inkom jaar voor mij aangezien ik nog niet veel ervaring had het grote circuit laat staan op een snellere motor met 4x zoveel cilinder inhoud. In 2024 deed ik voor het eerst mee met het kampioenschap van de RSZ waar ik 2de in ben geworden. Dit jaar ga ik voor nummer 1 en omdat ik nu een betere en snellere motor heb denk ik dat dat doel wel te behalen is!

