Afgelopen Maandag 26 Mei had ik mijn 3de en 4de wedstrijden in Assen. Deze race dag was een ingekorte race dag waarbij we gelijk begonnen met de kwalificatie rondes. De eerste kwalificatie geld voor de start positie van race 1 en de tweede kwalificatie voor die van race 2. Hierdoor had ik wat meer druk dan normaal aangezien mijn eerste sessie van de dag gelijk al snel moest gaan rijden.
In de eerste kwalificatie had ik aardig wat moeite met een goede ronde tijd zetten. Ik kwam namelijk telkens in groepjes terecht die mij wat ophielden wat mij aardig wat tijd kosten. Uiteindelijk besloot ik met nog 3 minuten te gaan de pits in te komen om de ruimte op te zoeken. Dit kwam perfect uit en doordat ik nu de ruimte had kon ik een aardig goeie ronde neerzetten, een ronde tijd die goed genoeg was voor P1! De tweede kwalificatie ging helaas niet zo goed. Ik werd na 2 rondes al van de baan gehaald omdat mijn motor teveel geluid maakten. Hierdoor heb ik geen goede tijd kunnen zetten en moest ik vanaf P4 beginnen.
Race 1,
Ik had een goede start maar verloor helaas een aantal posities inkomen bocht 1. Ik haakte mij snel aan bij de kopgroep en wist mooi in de top 3 te blijven. Halverwege de wedstrijd begon het alleen een stuk harder te waaien. De wind was de hele dag al een probleem maar in deze wedstrijd begon het pas echt hard te waaien. Hierdoor heb je in bepaalde bochten dat als je overeind komt om afteremmen voor een bocht je bijna 0.5 meter van de ideale lijn afgeduwd word. Hierdoor werden bochten insturen wat ristkanter aangezien de wind de motor wat gewichtloos maakte en dus kon ik minder goed aanvoelen hoeveel druk ik op het voorwiel legde tijdens het insturen. Hierdoor verloor ik veel tijd en dus ook de aansluiting met P1. Vervolgend werd er in de laatste paar rondes ook nog een code 60 vlag gezwaaid waardoor mijn banden erg afkoelde en ik traag opgang kwam toen de vlaggen weer groen waren. Ik eindigde deze wedstrijd op P2.
Race 2,
Ik had een geweldige start en wist een aantal posities te winnen inkomen bocht 1, echter verloor ik deze gelijk weer in bocht 2 en won ik ze weer terug in bocht 3. Dit ging zowat de hele race door, de top 6 zat binnen 2 seconden van elkaar en hierdoor werd veel ingehaald. Meerdere keren kwam ik bijna in contact met andere rijders maar ik wist mezelf uit de problemen te houden. Halverwege de wedstrijd begon de groep wat uit elkaar te vallen. De wind nam toen ook heel sterk toe, nog meer dan in race 1. Ondanks de sterke wind en de vele inhaal acties wist ik toch mijn weg naar voren te vechten en de leiding te nemen in de één na laatste ronde. Ik kon hierna snel wegtrekken en reed bijna een personal best ronde tijd in de laatste ronde van de race. Ik eindigde de wedstrijd op P1.
En met 1 punt verschil ook P1 in het dag klassement dus ik heb weer een mooie plaat mee naar huis mogen nemen! Nu is er een kleine periode van rust. Heel de maand Juni heb ik geen wedstrijden of trainingen, in deze periode staat mijn motor bij TMSign in de shop om bestickerd te worden zodat ik bij mijn volgende wedstrijd op 7 Juli weer in style kan deelnemen!
Met dank aan al mijn sponsoren en natuurlijk Team67!









